مدیریت و سیاستگذاری
محمد حسن زاده؛ بهروز رسولی؛ سمیه جعفری
چکیده
بهباور بسیاری از پژوهشگران، متخصصان، و مدیران، دانش از کلیدیترین داراییهای سازمانها و کسبوکارها در عصر کنونی است. در همین جهت، اصطلاح راهبرد دانش بهمنظور روشنکردن داراییهای دانشی برای سازمان موردتوجه قرار گرفته است که درنهایت با اجرای مدیریت دانش و تدوین راهبرد مدیریت دانش موجب بهبود کارآمدی و کارآیی سازمان میشود. ...
بیشتر
بهباور بسیاری از پژوهشگران، متخصصان، و مدیران، دانش از کلیدیترین داراییهای سازمانها و کسبوکارها در عصر کنونی است. در همین جهت، اصطلاح راهبرد دانش بهمنظور روشنکردن داراییهای دانشی برای سازمان موردتوجه قرار گرفته است که درنهایت با اجرای مدیریت دانش و تدوین راهبرد مدیریت دانش موجب بهبود کارآمدی و کارآیی سازمان میشود. کتاب راهبرد دانش و مدیریت دانش بهدنبال توضیح مفاهیمی همانند «راهبرد دانش» و «راهبرد مدیریت دانش» در چهار فصل بهرشتۀ نگارش درآمده است. این اثر از نخستین آثاری است که در زبان فارسی مفهوم راهبرد دانش را در کانون توجه گذاشته است. کتاب بر موضوع مهمی دست گذاشته که از نیازهای کلیدی و بهروز مدیران کسبوکارهاست، ولی تمایز میان مدیریت راهبردی، راهبرد دانش، مدیریت راهبردی دانش، و غیره در آن بهشکلی روشن بیان نشده است. هدف از نوشتۀ پیشرو بررسی کتاب راهبرد دانش و مدیریت دانش با روش «مرور نقادانه» و از دیدگاه ظاهری، ساختاری، و محتوایی، ضمن اشاره به نقاط قوت آن، است.